GUIDE TILL webbokning

Här förklarar vi steg för steg hur ni beställer bud i Kundportalen.

STEG 1. AVSÄNDARE

ADRESS: Er företagsadress är ifylld som standard. Ni kan enkelt fylla i valfri upphämtningsadress.

TID: Tiden är anpassad efter den tjänst ni väljer (se steg 3).

ANVÄNDARREFERENS: Nu kan ni också fylla i avsändarreferensen som finns lite längre ner, det är den som är kontakt vid hämtning och dennes telefonnummer.

STEG 2. MOTTAGARE

Fortsätt nu att fylla i information om mottagaren.

ADRESS: I menyn till vänster kan du spara adresser som ni hittar igen under företag/namn. Om ni använder en adress som inte är sparad, kommer den automatiskt sparas i 30 dagar.

MOTTAGAREFERENS: Fyll gärna i mottagarreferens som finns lite längre ner i steg 3, det är attention, den som ska ta emot budet vid leverans och dennes telefonnummer.

KOD: Under kod fyller ni i om det är portkod eller porttelefon för att ta sig in på adressen.

STEG 3. TJÄNST

TJÄNST: Här väljer ni vilken tjänst som ska bokas.

FORDONSTYP: Här kan ni välja mellan olika fordonstyper som är tillgängliga för den tjänst ni ska boka.

DATUM: Fyll i vilket datum uppdraget ska utföras.

STEG 4. INFO

LITTERA: För er som önskar att använda littera fyller ni i det här.

PROJEKT: För er som vill märka fakturan med ett projekt så  fyller ni i det här.

AVSÄNDARREFERENS: Kontakt vid hämtning av leveransen med telefonnummer.

MOTTAGARREFERENS: Namn på den som ska ta emot budet med telefonnummer.

KUNDREFERENS: Är den personen som har beställt budet.

STEG 5. TILLVAL

Här kan ni ange information som är bra för oss att veta. Till exempel vad vi ska göra när ingen är på plats vid leveransen.

STEG 6. KOLLIN

Här kan ni fylla i antal och lägga till vilken typ av gods som till exempel soffa, kuvert, goodiebags etc. Tryck på plustecknet för att addera nya godstyper.

STEG 7. BOKA

Tryck på ”Boka” när alla fält är ifyllda. Ordern skickas då till vår ordermottagning som granskar den och mailar en bekräftelse på att den är mottagen. Skulle det vara några frågetecken hör vi av oss direkt.

Ring oss på 08-505 255 00 om ni vill ändra i er webbokning i efterhand.

tIPS

Om ni vill kopiera uppgifterna från ett tidigare uppdrag kan ni enkelt söka upp det under pågående order eller söka i order. Öppna ordern och tryck ”Kopiera” så kommer hela bokningen direkt in på beställarsidan redo att bokas på nytt med dagens datum.

KONTAKT

08-505 255 00
inloggning@ryskaposten.se