Miljöpolicy

Vi gillar verkligen frisk luft, men vi påverkar miljön. Därför gör vi allt för att minimera vår miljöpåverkan så mycket som möjligt. Det är en ambition lika viktig som den att vi ska ge bra service. Vi ska helt enkelt vara den mest miljövänliga expresservice som finns. Om vi inte är det, kommer vi inte att sova gott om natten.

HÄR ÄR NÅGRA SAKER VI HITTILLS GJORT:

  • Vår bilpark består av elbilen Nissan Leaf och hybridbilen Toyota Prius. Vi påbörjade omställningen till en eldriven bilflotta sommaren 2012 och var då först i Sverige med elbilar i yrkesmässig trafik. Dessutom kommer vi att ladda dem med el från vårt eget vindkraftverk vilket gör bilarna helt utsläppsfria, bra va?
  • Vi är delägare i ett vindkraftverk och har på så sätt en miljöneutral energiförsörjning utan koldioxidutsläpp.
  • Vi har en komplett avfallsanläggning där vi återvinner papper, wellpapp, glas, plast, grovsopor, elektronik, batterier och lampor.
  • Vi erbjuder våra kunder att lagra varor hos oss för vidare distribution. På så sätt kan många långa transporter undvikas.
  • Vid inköp väljer vi alltid miljömärkta produkter eller det mest miljövänliga alternativet.
  • Vi ser kontinuerligt över vår verksamhet och letar aktivt efter fler sätt att vara miljövänliga.

Vill du veta mer om Ryska Postens miljöpolicy ring Henrik Jonsby, 08-505 255 73.